Jaką rolę pełnią kolory w działaniach marketingowych

Długoletnie badania naukowe w pełni potwierdzają, że większość klientów przy dokonywanych wyborach w dużym stopniu kieruje się kolorami. Często mogą oni sobie nawet nie zdawać z tego sprawy, bowiem wszystko się odbywa w podświadomej warstwie, ale rzeczywiście tak jest. Z takich też powodów zabierając się za tworzenie nowej marki czy próbę wypromowania już istniejącej należy być świadomym tego, jaką rolę to odgrywa.

Dobrane w odpowiedni sposób barwy naprawdę mogą zachęcać do kupna czy też przywoływać pozytywne skojarzenia. Lecz sytuacja zupełnie inaczej może wyglądać, jeśli ktoś nie trafi z kolorami, to trzeba się liczyć z tym, że wielu klientów z tego właśnie powodu będzie omijała dany produkt. Dlatego też po prostu nie można sobie wybrać kilka kolorów i ich użyć przy tworzeniu kampanii marketingowej, a trzeba wszystko dobrze przemyśleć i znaleźć najlepszą opcję.

Szczególnie że wybrana kolorystyka dotyczy nie tylko firmowego logo, ale też opakowań czy wizualnego wyglądu placówek. Co oznacza, że konsumenci będą się z nią często stykać, i podejmować jakieś zakupowe decyzje. Niejednokrotnie jest to powiązane z pewnymi emocjami – jeśli ktoś będzie miał pozytywne skojarzenia z danym kolorem, to dużo będzie on bardziej skłonny do skorzystania z oferty danej firmy. Nie od dziś wiadomo, że pewne kolory posiadają przypisane jakieś znaczenie, i są niejako kanonem w wybranych branżach.

Niebieski kolor to zaufanie i profesjonalizm, ale też i poczucie stabilności, tak więc chętnie po niego sięgają branże ubezpieczeniowe, bankowe czy technologiczne. Czerwień symbolizuje siłę i energię, lecz jednocześnie zagrożenie, tak więc trzeba ją naprawdę wyważenie i umiejętnie stosować. Po żółtą kolorystykę chętnie sięgają firmy z branży turystycznej, zaś zieleń wykorzystywana bywa przez podmioty z branży medycznej, finansowej, ale też i takie, które zamieszają podkreślić swoje ekologiczne podejście do prowadzenia biznesu. Tak więc planują działania marketingowe należy się dobrze zastanowić, czy kolor musztardowy sprawdzi się w danym projekcie, czy jednak lepiej poszukać innego rozwiązania.

+Tekst Sponsorowany+

ℹ️ ARTYKUŁ SPONSOROWANY
1 komentarz
  1. Agencja reklamowa z Lublina dla Twojego biznesu. Nasza agencja reklamowa specjalizuje się w tworzeniu nowoczesnych, responsywnych stron internetowych, które pokochają klienci i wyszukiwarki. Oferujemy indywidualne podejście i kompleksową obsługę. Sprawdź, co możemy zrobić dla Twojej firmy: agencja reklamowa.

    +Reklama+

Dodaj komentarz
Możesz także polubić